Vårt fritidshus 17

Långhelg.



Genast funderar jag på hur mycket vi skall hinna. Samtidigt inser jag att jag måste ta det lugn efter att ha stått på huvudet över en elsparkcykel, mycket olämpligt parkerad. Nåja, jag kan alltid sköta markservicen. Mat måste vi ju ha.

Nu när jag summerar tycker jag nog ändå att vi hunnit med en hel del. Storstugan ljusnar så sakteliga, en målning kvar.


Om ni undrar varför det inte är målat under det stora fönstret beror det på att där skall det sitta en dubbeldörr ut mot uterummet, dörr som levererades i fredags. Vi har packat upp den och burit in den, puh.



Det stora äventyret var ändå det stora knak och brak som uppstod när mannen höjde huset i det hörn som satt sig mest.



12 cm blev resultatet, med den här lilla mojängen.



Mitt lilla projekt var att få till en liten hörna för trädgårdsprojekt, jag fick förstås måla planteringsbordet svart. Slås av hur vackert det är med alla vita nyanser mot det svarta.


Eftersom jag fått ett "fjärilshotell" i present måste jag plantera en fjärilsbuske också.


Nu skall bara resten göras.
Återkommer.


Kommentarer

Populära inlägg