Vårt fritidshus 15


Underarbetet, har fått en ny respekt för det. Om det varit jag som skulle stå för hela renoveringen så hade säkert allt varit målat och klart nu. Ingen målartvätt, inget kvistlackande, ingen flytt av kontakter och elurtag. Kort sagt det hade blivit undermåligt gjort och jag hade irriterat mig i efterhand på att färg lossnat och det lyst gult genom färgen från kvistarna. Tur att jag har en mer tålmodig man vid min sida. Men, underarbete tar tid och för en otålig människa som jag är det inte roligt när min planering inte håller för att nödvändigt elektriskt arbete tar en hel kväll. Med det sagt är det ändå glädjande att projektet rör sig framåt och vi blir färdiga med små hörnor här och där.  Ni kan se kontrasterna här. Jag står i köksdelen och tar den första bilden och i vid matplatsen och tar den andra.










































Vi är inte helt nöjda med lasyren i köket (skall visserligen målas en gång till) vilket innebär att storstugan istället skall målas med vanlig färg. Det kommer att innebära väldigt mycket kvistlackande.

Vi har tänkt att vi skall ha en trädgård som är i princip underhållsfri men det krävs mycket arbete för att nå dit minsann! Igår ägnade jag mig åt att försöka frilägga en vacker bok från den risiga spirean som sticker upp överallt. Klippa ner är en sak, gräva upp rötterna en helt annan. Jag kom hälften med klippandet igår. Många skottkärror blev det, tror att jag har drabbats av "sekatörhand".




Kommentarer

Populära inlägg