Vårt fritidshus 13



Första natten i stugan. Mat från den lokala (nåja) pizzerian, vin och promenad ner till Västersjön. Så vansinnigt vackert. På vägen hem såg jag väldigt fina klockformade vita blommor som jag förstås inte vet namnet på. Varför handlade min pappa bara med krukväxter? Där kan jag alla de latinska namnen. Någon kanske känner igen dem från den något skumma bilden (elstängsel)?



Innan vi gick och lade oss tömde vi det som skall bli vår mathörna i köket och Pelle tvättade väggar och tak.
Vaknade morgonen därpå och lyssnade till tystnaden. Kollade på termometern, -1 grad och sol, glad för min varma morgonrock. Vi åt frukost och upptäckte allt vi saknar, kastrull att koka ägg i, brödkniv, osthyvel med mera. Tur att jag har en lägenhet att plocka ur, den töms sakta men säkert.
Vi har varit lite oroliga för den mörka matplatsen, så inte mer. Vit färg gör sitt minsann. En strykning, minst en kvar.

 

Snart är det kökets tur, återkommer.

Kommentarer

Populära inlägg