Vårt fritidshus 7

Äntligen!



Nu har vi varit på plats och börjat så smått med omgörningen. Det finns en hel del att ta tag i men det känns bara roligt och inspirerande. Vi började med att montera trädgårdssoffan och några småbord. Man måste ju få njuta lite också. Jag satt i solen en liten stund och konstaterade att vi måste få dit en kaffemaskin och några koppar med det snaraste.
Vi har alltså ett uterum. "Det skall rivas", var det första vi sa, "Här skall bli ett växthus". Nu har vi tänkt om, varför riva något som är stadigt byggt? Nog måste det gå att förändra?

        

Ja, jag vet, det ser inte mycket ut för världen men jag tror att det med ganska (alla håller inte med om det) enkla medel kan bli mer "orangeri" av det. Det stora fönstret med gul karm skall bytas ut mot dubbeldörrar in till huset. Alla väggar utom husets yttervägg blir vita eller ljust grå. De små fönsterna (de är av plast (?!)) byts ut mot större. I alla fall till att börja med. Jo, just det. Det blir trägolv också. Persiennerna byts ut mot rullgardiner.

Medan vi väntade på att en son med flickvän skulle komma och kolla på vårt projekt byggde vi ihop köksön. Blev precis så bra som jag tänkte mig.
Sonen kom med skumpa så nu har vi i alla fall en sak i kylskåpet.

Återkommer.


Kommentarer

Populära inlägg